Synteza:
|
Planuje, organizuje i realizuje zajęcia dydaktyczno-wychowawcze w dziedzinie sztuki zgodnie z programem zajęć obowiązującym w danej placówce pozaszkolnej, w czasie wolnym od nauki; tworzy i rozwija programy zajęć
w dziedzinie sztuki; organizuje i nadzoruje konkursy, festiwale, wystawy i inne formy aktywności i promocji podopiecznych; wspiera podopiecznych w rozwoju; przestrzega obowiązujących przepisów, regulaminów i statutów.
|
Zadania zawodowe:
|
- planowanie, organizowanie i realizowanie zajęć dydaktyczno-wychowawczych w dziedzinie sztuki zgodnie z programem obowiązującym
w danej placówce w czasie wolnym od nauki;
- tworzenie i rozwijanie nowych programów zajęć w dziedzinie sztuki w danej placówce pozaszkolnej;
- wyposażanie podopiecznych w wiedzę i umiejętności z zakresu sztuki, w tym wiedzę na temat różnych form ekspresji, jak malarstwo, rysunek, grafika, rzeźba, fotografia, film;
- uczenie dostrzegania sztuki w jej różnych formach i jej rozumienia, wyposażanie podopiecznych w praktyczne umiejętności tworzenia itp.;
- realizowanie programów zajęć w dziedzinie sztuki wg zasad współczesnej dydaktyki i z zastosowaniem nowoczesnych metod nauczania i środków dydaktycznych;
- udoskonalanie metod oraz treści nauczania i wychowania;
- stałe ocenianie wiedzy i umiejętności podopiecznych i ich postępów w nauce i rozwoju w danym obszarze oraz analizowanie przyczyn niepowodzeń;
- organizowanie i nadzorowanie konkursów, festiwali, wystaw i innych form aktywności i promocji, w których biorą udział podopieczni;
- współdziałanie z placówkami szkolnymi;
- zapewnianie podopiecznym odpowiednich warunków do nauki poprzez dbałość o pracownię przedmiotową i jej wyposażenie;
- wdrażanie podopiecznych do samodzielnej pracy i samodzielnego rozwiązywania problemów z zakresu nauczanego przedmiotu;
- kształcenie podopiecznych w sposób wzbogacający ich wiedzę, umiejętności praktyczne, postawy społeczne oraz rozwijający ich samodzielne i kreatywne myślenie;
- podwyższanie swoich kompetencji/kwalifikacji poprzez uczestniczenie
w różnych formach doskonalenia;
- dbanie o rozwój psychofizyczny podopiecznych;
- reagowanie na zjawiska patologiczne w rodzinie i środowisku ucznia
i współdziałanie z instytucjami opieki i ochrony praw dziecka;
- prowadzenie dokumentacji przebiegu nauczania;
- przestrzeganie zasad bezpieczeństwa i higieny pracy oraz stosowanie przepisów prawa dotyczących ochrony przeciwpożarowej.
|