Zadania zawodowe:
|
- koordynowanie i nadzorowanie rozwoju oferty firmy w zakresie produktu lub grupy produktów (usług lub grupy usług) przeznaczonych dla klientów indywidualnych i instytucjonalnych;
- prowadzenie bieżącej analizy rynku pod kątem informacji o klientach i ich potrzebach, pozycjonowania produktów oraz oceny możliwości marketingowych dla produktu lub usługi;
- współpracowanie z działami badawczo-rozwojowymi, produkcji, logistyki, IT itp. w zakresie opracowania parametrów produktu lub usługi oraz dostosowanie jego cech do otoczenia rynkowego i prawnego;
- opracowywanie strategii marketingowej produktu lub usługi w celu budowania świadomości marki wśród potencjalnych klientów;
- pozycjonowanie cenowe produktu lub usługi;
- opracowywanie planów sprzedaży opierających się na danych sprzedaży podobnych produktów i badaniach rynkowych;
- współpracowanie w zakresie prowadzonych działań marketingowych
z zewnętrznymi firmami i agencjami marketingowymi (na przykład w zakresie opracowania kampanii reklamowej, materiałów promocyjnych itp.)
- wdrażanie produktów lub usług do kanałów dystrybucji;
- monitorowanie i analizowanie danych rynkowych dotyczących segmentu rynku, konsumentów, działań konkurencji i wyników sprzedażowych własnego produktu lub usługi;
- wspieranie i wdrażanie inicjatyw e-commerce (rozwój biznesu on-line) oraz wdrażanie rozwiązań z zakresu CRM (client relationship management – zarządzanie relacjami z klientem);
- przygotowywanie raportów z zakresu prowadzonych działań dla przełożonych;
- uczestniczenie w opracowaniu budżetu organizacji w części dotyczącej rozwoju produktu;
- szkolenie i dbanie o rozwój zawodowy podległych pracowników w zakresie skutecznego marketingu i sprzedaży produktu lub usługi;
- doskonalenie kompetencji własnych;
- zapewnienie podległemu zespołowi bezpiecznego środowiska pracy, dbanie o przestrzeganie, przepisów bhp, ochrony ppoż. i ochrony środowiska.
|