Asset Publisher

Ogłoszenie o I/ 2025 naborze wniosków KFS

 

 

 

 

Ogłoszenie o  I/ 2025 naborze
wniosków o przyznanie środków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego na kształcenie ustawiczne pracowników i pracodawcy  (limit podstawowy KFS)


Zgodnie z Ustawą z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy ( t.j. Dz. U.  z 2024 r. poz. 475 ze zm.) oraz Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z 14 maja 2014 r. w sprawie przyznawania środków z KFS (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 117) Powiatowy Urząd Pracy w Żurominie ogłasza I/2025 nabór wniosków o przyznanie środków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego na kształcenie ustawiczne pracowników i pracodawcy w roku 2025 z tzw. limitu podstawowego.

Wnioski (wraz z załącznikami), które dostępne są na  stronie internetowej urzędu: zuromin.praca.gov.pl/ dokumenty do pobrania można składać od dnia 17.02.2025 r. do dnia 21.02.2025 r. w formie:

- papierowej osobiście w Powiatowym Urzędzie Pracy w Żurominie ul. Lidzbarska 27a, w godz. 7.30 - 15.30

- drogą pocztową lub za pośrednictwem kuriera (decyduje data wpływy wniosku do Urzędu) lub        

- elektronicznej ( przez ePUAP) lub przez portal: www.praca.gov.pl. W przypadku złożenia wniosku w formie elektronicznej, wniosek oraz załączniki do wniosku powinny  być opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym elektronicznej platformy usług administracji publicznej.

Wnioski złożone przed oraz po wyznaczonym terminie nie będą podlegały rozpatrzeniu.

Przy rozpatrywaniu wniosków uwzględniane będą ustalone przez Ministra właściwego do spraw pracy Priorytety wydatkowania środków KFS w roku 2025, tj.:

1) Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w zawodach określonych jako deficytowe na danym terenie tj. w powiecie lub w województwie.

Wnioskodawca, który chce spełnić wymagania priorytetu nr 1 powinien udowodnić, że wskazana forma kształcenia ustawicznego dotyczy zawodu deficytowego na terenie powiatu bądź województwa w oparciu o Barometr zawodów 2025 dla powiatu żuromińskiego lub województwa mazowieckiego.

2) Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w związku z zastosowaniem w firmach nowych procesów, technologii i narzędzi pracy.

Wnioskodawca, który chce spełnić wymagania priorytetu powinien udowodnić, że w ciągu jednego roku przed złożeniem wniosku bądź w ciągu trzech miesięcy po jego złożeniu zostały/zostaną zakupione nowe maszyny i narzędzia, bądź będą wdrożone nowe procesy, technologie i systemy, a osoby objęte kształceniem ustawicznym będą wykonywać nowe zadania związane z wprowadzonymi/planowanymi do wprowadzenia zmianami. Wsparciem kształcenia ustawicznego w ramach priorytetu można objąć jedynie osobę, która w ramach wykonywania swoich zadań zawodowych/na stanowisku pracy korzysta lub będzie korzystała z nowych technologii i narzędzi pracy lub wdrażała nowe procesy.

3) Wsparcie kształcenia ustawicznego pracodawców i ich pracowników zgodnie z potrzebami szkoleniowymi, które pojawiły się na terenach dotkniętych przez powódź we wrześniu 2024 roku.

Priorytet powyższy oferuje wsparcie pracodawcom prowadzącym działalność na terenach, na których obowiązuje rozporządzenie Rady Ministrów z 16 września 2024 roku w sprawie wykazu gmin, w których są stosowane szczególne rozwiązania związane z usuwaniem skutków powodzi z września 2024 r., oraz rozwiązań stosowanych na ich terenie (Dz. U. 2024 poz. 1371).

4) Poprawa zarządzania i komunikacji w firmie w oparciu o zasady przeciwdziałania dyskryminacji i mobbingowi, rozwoju dialogu społecznego, partycypacji pracowniczej i wspierania integracji w miejscu pracy.

Wnioskodawca, który chce spełnić wymagania priorytetu nr 4 powinien uzasadnić, że wskazana forma kształcenia ustawicznego spełnia warunki dostępu do wskazanego priorytetu oraz uzasadnić potrzebę odbycia kształcenia.

5) Promowanie i wspieranie zdrowia psychicznego oraz tworzenie przyjaznych środowisk pracy poprzez m.in. szkolenia z zakresu zarządzania wiekiem, radzenia sobie ze stresem, pozytywnej psychologii, dobrostanu psychicznego oraz budowania zdrowej i różnorodnej kultury organizacyjnej.

Wnioskodawca, który chce spełnić wymagania priorytetu nr 5 powinien uzasadnić, że wskazana forma kształcenia ustawicznego spełnia warunki dostępu do wskazanego priorytetu oraz uzasadnić potrzebę odbycia kształcenia.

6) Wsparcie cudzoziemców, w szczególności w zakresie zdobywania wiedzy na temat polskiego prawa pracy i integracji tych osób na rynku pracy.

W ramach tego priorytetu mogą być finansowane szkolenia tylko dla cudzoziemców. Wnioskodawca, który chce spełnić wymagania priorytetu nr 6 powinien uzasadnić, że wskazana forma kształcenia ustawicznego spełnia warunki dostępu do wskazanego priorytetu oraz uzasadnić potrzebę odbycia kształcenia.

7) Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji niezbędnych w sektorze usług zdrowotnych i opiekuńczych.

Wnioskodawca, który chce spełnić wymagania priorytetu nr 7 powinien udowodnić, że wskazana forma kształcenia ustawicznego spełnia warunki dostępu do wskazanego priorytetu na podstawie danych rejestrowych firmy (wypis z KRS/wpis do CEiDG według stanu na 1 stycznia 2025 roku) oraz uzasadnić potrzebę odbycia kształcenia. Dostęp do priorytetu ma każdy pracodawca posiadający przeważający kod PKD w Sekcji Q tj. Opieka zdrowotna i pomoc społeczna w działach 86 – Opieka zdrowotna, 87- Pomoc społeczna z zakwaterowaniem, 88 – Pomoc społeczna bez zakwaterowania.

W ramach KFS nie można finansować tych samych szkoleń, na które przeznaczone są inne środki publiczne np. środki na specjalizacje pielęgniarek i położnych.

8) Rozwój umiejętności cyfrowych.

Składając stosowny wniosek o dofinansowanie podnoszenia kompetencji cyfrowych Wnioskodawca w uzasadnieniu powinien wykazać, że posiadanie konkretnych umiejętności cyfrowych, które objęte są tematyką wnioskowanego szkolenia, jest powiązane z pracą wykonywaną przez osobę kierowaną na szkolenie.

9) Wsparcie rozwoju umiejętności związanych z transformacją energetyczną.

Priorytet niniejszy adresowany jest do wszystkich pracodawców, którzy w jakikolwiek sposób chcą przyczynić się do realizacji założonych celów transformacji energetycznej np. przejścia z energetyki tradycyjnej, na przykład węglowej, do bardziej przyjaznych środowisku źródeł energii np. wiatraków czy farm fotowoltaicznych. Będą również mogły być finansowane szkolenia mające na celu rozwój tzw. zielonych kompetencji czyli zestawu umiejętności pozwalających na działania na rzecz zrównoważonego rozwoju. W ramach tego priorytetu mogą być finansowane również szkolenia w obszarze szeroko pojętej ekologii.

Ponadto przy rozpatrywaniu złożonych wniosków zastosowanie ma ​​​​​​§ 6 ust. 5 Rozporządzenia  Ministra Pracy i Polityki Społecznej z 14 maja 2014 r. w sprawie przyznawania środków z KFS (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 117), tj.:

a) zgodność dofinansowywanych  działań z ustalonymi priorytetami wydatkowania środków KFS na dany rok;

b) zgodność kompetencji nabywanych przez uczestników kształcenia ustawicznego z potrzebami lokalnego lub regionalnego rynku pracy;

c) koszty usługi kształcenia ustawicznego wskazanej do sfinansowania ze środków KFS w porównaniu z kosztami podobnych usług dostępnych na rynku;

d) posiadanie przez realizatora usługi kształcenia ustawicznego finansowanej ze środków KFS certyfikatów jakości oferowanych usług kształcenia ustawicznego;

e) w przypadku kursów – posiadanie przez realizatora usługi kształcenia ustawicznego dokumentu, na podstawie którego prowadzi on pozaszkolne formy kształcenia ustawicznego;

f) plany dotyczące dalszego zatrudnienia osób, które będą objęte kształceniem ustawicznym finansowanym ze środków KFS;

g) możliwość sfinansowania ze środków KFS działań określonych we wniosku, z uwzględnieniem limitów, o których mowa w art. 109 ust. 2 k i 2m ustawy.

Pracodawca może ubiegać się o finansowanie działań obejmujących kształcenie ustawiczne pracowników i pracodawcy, które jeszcze się nie rozpoczęły oraz których realizacja planowana jest w bieżącym roku (z wyjątkiem finansowania studiów podyplomowych), a w indywidulanych i uzasadnionych przypadkach najpóźniej do 28.02.2026r. pod warunkiem sfinansowania przez pracodawcę kosztów tych działań w danym roku kalendarzowym. Planowane działania nie mogą rozpocząć się wcześniej niż po zawarciu między Pracodawcą a Urzędem umowy o finansowanie działań obejmujących kształcenie ustawiczne Pracowników i Pracodawcy oraz nie wcześniej niż po upływie 30 dni od dnia złożenia wniosku. Złożone wnioski będą podlegały rozpatrzeniu po upływie terminu naboru określonym w niniejszym ogłoszeniu.

Starosta reprezentowany przez Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Żurominie rozpatruje wnioski pracodawców zgodnie z Zasadami przyznawania środków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego na kształcenie ustawiczne pracowników i pracodawców przez Powiatowy Urząd Pracy w Żurominie na rok 2025, które są dostępne na stronie internetowej Powiatowego Urzędu Pracy w Żurominie w zakładce dokumenty do pobrania.

Szczegółowych informacji na temat przyznawania środków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego można uzyskać w Powiatowym Urzędzie Pracy w Żurominie, ul. Lidzbarska 27a, pok. nr 13 lub telefonicznie 23 65 73 163 wew. 33.

Załączniki

Wniosek pracodawcy o przyznanie środków KFS na sfinansowanie kształcenia ustawicznego pracowników i pracodawcy 2025-1
Wniosek pracodawcy o przyznanie środków KFS na sfinansowanie kształcenia ustawicznego pracowników i pracodawcy 2025-1.doc 748 KB
2025 Zasady przyznawania środków z KFS na kształcenie ustawiczne pracowników i pracodawców
2025 Zasady przyznawania środków z KFS na kształcenie ustawiczne pracowników i pracodawców.pdf 924 KB
Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis 2024-3-5
Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis 2024-3-5.pdf 3275 KB
Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis w rolnictwie - Załącznik do Rozporządzenia Rady Mnistrów z dnia 11 czerwca 2010(2).doc(2)
Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis w rolnictwie - Załącznik do Rozporządzenia Rady Mnistrów z dnia 11 czerwca 2010(2).doc 51 KB
Barometr zawodów 2025 - powiat żuromiński
Barometr zawodów 2025 - powiat żuromiński.pdf 109 KB
Barometr zawodów 2025 - województwo mazowieckie
Barometr zawodów 2025 - województwo mazowieckie.pdf 109 KB

Informacje o publikacji dokumentu

Menu Display