Informacja dotycząca zgłaszania ofert pracy do ePraca (aktualnie do Centralnej Bazy Ofert Pracy)

Print Drukuj

Informujemy, że 1 czerwca 2025 roku wchodzi w życie ustawa z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia (Dzienniku Ustaw z 20 marca 2025 r. poz. 620).

Ustawa wprowadza nowe zasady zgłaszania ofert pracy do systemu ePraca - aktualnie Centralna Baza Ofert Pracy.

W art. 83 ust. 2 pkt 1 ustawy określono, że oferty pracy do ePraca obowiązkowo zgłaszają podmioty, o których mowa w art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2022 r. poz. 902) tj:

1. organy władzy publicznej,

2. organy samorządów gospodarczych i zawodowych,

3. podmioty reprezentujące zgodnie z odrębnymi przepisami Skarb Państwa,

4. podmioty reprezentujące państwowe osoby prawne albo osoby prawne samorządu terytorialnego oraz podmioty reprezentujące inne państwowe jednostki organizacyjne albo jednostki organizacyjne samorządu terytorialnego,

5. podmioty reprezentujące inne osoby lub jednostki organizacyjne, które wykonują zadania publiczne lub dysponują majątkiem publicznym, oraz osoby prawne, w których Skarb Państwa, jednostki samorządu terytorialnego lub samorządu gospodarczego albo zawodowego mają pozycję dominującą w rozumieniu przepisów o  ochronie konkurencji i konsumentów.

Zmiany mają za zadanie ułatwienie osobom bezrobotnym i osobom poszukującym pracy poszukiwanie pracy.

Zgłoszenia będzie można dokonać poprzez formularz elektroniczny dostępny na www.praca.gov.pl.

Wymagane będzie założenie konta pracodawcy, które można utworzyć przy użyciu profilu zaufanego lub kwalifikowalnego podpisu elektronicznego.

Pracodawca podczas zgłaszania oferty pracy wskazuje PUP wiodący, ze względu na siedzibę pracodawcy albo miejsce wykonywania pracy albo inny wybrany przez siebie PUP, który dokona weryfikacji danych i publikacji w bazie ePraca.

 

 

Informacje o publikacji dokumentu